PROJECTEN / Leren op maat / Blended leertraject klantbeleving

Blended leertraject klantbeleving


Beleving. Of dit nu richting de klant of de medewerker is, beleving staat bij Pleyade hoog in het vaandel. Daarom wil Pleyade dat eind 2021 iedere zorgmedewerker werkt vanuit de beleving van de klant. Ofwel de cliënt.

Door in te zetten op klantbeleving wil Pleyade enerzijds ervoor zorgen dat de cliënt de regie blijft houden en dat de vraag ‘waar heeft de cliënt behoefte aan?’ centraal komt te staan binnen de organisatie. Daarom wil Pleyade medewerkers in de zorg een blended training aanbieden gericht op klantbeleving.

Aanpak

Pleyade heeft al een trainingslijn ontwikkeld bestaande uit vijf verschillende onderdelen, waarvan één onderdeel al is aangeboden aan medewerkers. Aan Educared de vraag om de gehele trainingslijn om te zetten naar een blended leertraject, waarbij ook oog is voor borging en herhaling. Op die manier worden medewerkers ook na de training gestimuleerd en bewust gemaakt van het werken vanuit de beleving van de klant.

De training is bedoeld voor medewerkers van verschillende niveaus (niveau 1, 2, 3 en 4), waarbij rekening gehouden wordt met de verschillen in digitale vaardigheid.

Educared gaat de training terugbrengen naar vier onderdelen, waarbij hart voor de klant centraal staat.

Diverse leerinterventies

Het project Klantbeleving van Pleyade wordt in het voorjaar van 2021 opgeleverd. Op dit moment zitten collega’s Nena, Michelle, Eef en Petra samen met Pleyade aan de tekentafel om een succesvolle en passende blended leerlijn te ontwerpen.

Per training wordt gekeken welke leerinterventie het beste aansluit bij de inhoud en behoefte van de medewerker. Denk bijvoorbeeld aan e-learning, microlearning of performance support. Uiteindelijk wordt er een samenhangend geheel van interventies ontwikkeld waar medewerkers tijdens en na de training mee aan de slag gaan.

Ook een blended leertraject ontwikkelen?



Rob vertelt je er graag meer over