Maak onboarden nog bewuster met Coach2go

Coach2go is het digitale handje van de nieuwe medewerker. De onboardingapp begeleidt de nieuwe medewerker op een toegankelijke en gastvrije wijze door informatie aan te bieden die voor hem of haar op dat moment relevant is. Bovendien krijg je als organisatie inzicht in de tevredenheid van de nieuwe medewerkers.

Coach2go helpt de nieuwe medewerker:

  • Met een gerust gevoel te beginnen aan de eerste werkdag
  • Overzicht te krijgen hoe het welkomstprogramma eruit ziet
  • Belangrijke informatie te herinneren
  • Te reflecteren hoe hij zijn nieuwe werkomgeving en rol ervaart
  • Actief op zoek te gaan naar informatie of aan te kloppen bij collega’s

Maak kennis met Co

Coach2go is een praktische app die de nieuwe medewerker op een laagdrempelige wijze eraan herinnert om belangrijke informatie tot zich te nemen en die de medewerker digitaal begeleidt tijdens de eerste maanden.  

Het karakter Co begeleidt de nieuwe medewerker op een speelse wijze door het programma. Op die manier zorgt Co voor herkenbaarheid en een vrolijk tintje.

Informatie op het juiste moment

De nieuwe medewerker krijgt een overzicht te zien van het programma, opgedeeld in verschillende fasen. Vaak delen we dit op volgens het principe preboarding, onboarding en postboarding.

In elke fase staat handige informatie voor de medewerker klaar. De informatie is zo beschreven dat het de medewerker activeert om het onderwerp nader te bekijken in het LMS of elders.

Zo stimuleert en activeert Coach2go de nieuwe medewerker om goed kennis te maken met de organisatie.

Handige routekaart met knooppunten

Met de onboardingapp Coach2go krijgt de medewerker een goed overzicht van het welkomstprogramma. Zo wordt de routekaart van het programma getoond, waarbij belangrijke onderwerpen extra worden uit- en toegelicht.

Coach2go maakt het programma overzichtelijk, behapbaar en activerend voor de nieuwe medewerker.

Attendeer de medewerker op actuele of urgente informatie

Zijn er onderwerpen die extra belangrijk zijn? Dan sturen we over dat onderwerp een notificatie naar de nieuwe medewerker. Denk bijvoorbeeld aan een herinnering voor het regelen van de VOG. Door alle drukte in de eerste werkweken is het altijd fijn om als nieuwe medewerker op bepaalde zaken te worden geattendeerd.

Ook sturen we notificaties naar de nieuwe medewerker om diegene te stimuleren op zoek te gaan naar bepaalde informatie. Denk aan: ‘Weet jij al hoe je jouw rooster kan wijzigen?’ of ‘Voorkom het lekken van privacygevoelige informatie’.  

Meet de tevredenheid van de nieuwe medewerker

Na elke fase krijgt de nieuwe medewerker een aantal korte vragen over zijn welkomstprogramma. Zijn stemming geeft hij aan met een rating. Op die manier kun je als HR-afdeling goed zien hoe de nieuwe medewerker zijn eerste periode per fase ervaart: na de eerste week, de eerste maand en na de eerste drie maanden. 

Meer uit onboarding halen?
In 5 stappen naar een plan van aanpak



Download de praktische hand-out