Buddie maakt organiseren & faciliteren eenvoudig

Als organisatie wil je de balans vinden tussen enerzijds het slim organiseren van leren en ontwikkelen en anderzijds de controle loslaten en vertrouwen hebben in de zorgmedewerker. Buddie biedt hierin volop mogelijkheden voor jou als organisatie:

  • Krijg inzicht in leerbehoefte en -activiteiten
  • Maak zelfstandig (blended) leertrajecten aan als organisatie
  • Plan en organiseer eenvoudig (online) bijeenkomsten
  • Draag belangrijke thema’s uit binnen de organisatie
  • Stimuleer specifieke leertrajecten

Krijg inzicht in de leeractiviteiten en -behoefte

Geef medewerkers een actieve rol in het leerplatform, zodat ze niet alleen ontvanger zijn, maar juist actief deelnemer. Niet alleen stimuleer je hiermee het leren, ook krijg je volop inzicht in wat er leeft onder medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan welke content het beste wordt bekeken, welke vorm het meeste aanspreekt of welk leertraject het vaakst wordt gevolgd. Of wat er wordt besproken in de communities.

Uiteraard zie je één oogopslag wat de bevoegd en bekwaamheid is van medewerkers. Je kan op verschillende wijze rapportages draaien: op organisatie-, team- én individueel niveau. De rapportages worden op een visuele en gebruiksvriendelijke wijze weergegeven.

Weten wat er speelt

Als je de medewerkers ook nog content zélf laat toevoegen over onderwerpen die zij belangrijk of handig vinden, dan weet je als organisatie nog beter welke (zorg)thema’s medewerkers behoefte aan hebben.

En vergeet niet de conversaties die plaatsvinden in communitygroepen waar een bepaald thema of onderwerp centraal staat.

Maak zelf (blended) leertrajecten aan

Heb je voldoende content over een specifiek thema, maak er dan eenvoudig een leertraject van. In Buddie kan je met behulp van bestaande content eenvoudig een nieuw leertraject aanmaken door een leerpad te creëren en content naar het juiste contentonderdeel te verplaatsen.

Voeg een leuke en handige quiz toe en maak het leertraject een stuk interactiever. Kies de vorm die jij wil. Op die manier maak je van losse stukjes content, een waardevol leertraject. Bovendien kan je dan ook heel eenvoudig kracht bij zetten met leren op de werkplek.

Combineer leertrajecten met:

  • online of fysieke bijeenkomst
  • online community voor kennisdeling
  • collegiaal netwerk voor verdieping

 

Draag centrale thema’s uit

Als organisatie heb je ongetwijfeld bepaalde kernthema’s centraal staan. Thema’s die je wilt uitdragen binnen de organisatie, zodat medewerkers hiermee aan de slag gaan of ervan op de hoogte zijn. Daarom zet Buddie deze thema’s centraal op de persoonlijke startpagina van de medewerker, zodat ze altijd binnen handbereik zijn.

 

Plan en organiseer eenvoudig (online) bijeenkomsten

In het organiseren en plannen van online of fysieke bijeenkomsten kan veel tijd gaan zitten. Daarom heeft Buddie een handige tool waarmee je snel en eenvoudig een bijeenkomst aanmaakt, promoot en deelnemers in beheert.

Je kan de bijeenkomst zo specifiek maken als je wilt: van meerdere data aanmaken tot en met het aanzetten van reservelijsten. Door de geautomatiseerde berichtgeving naar de persoonlijke mail van de deelnemers, houd je iedereen op de hoogte. Ook medewerkers die op de reservelijst staan en later toch kunnen deelnemen.

Stimuleer specifieke leertrajecten

Soms zijn er leertrajecten die je aan medewerkers of een selecte groep wilt aanbieden of extra wilt uitlichten. Door af en toe een een leertraject in de schijnwerpers te zetten, attendeer je medewerkers hierop en kun je ze stimuleren om deel te nemen. Op de persoonlijke homepage van de medewerker heeft Buddie een speciale plek waar aanbevolen items worden uitgelicht.

Medewerkers zelf kunnen er óók voor zorgen dat beschikbare leertrajecten zichtbaar worden. De medewerker kan favorieten selecteren om ze vervolgens snel en eenvoudig te raadplegen.

Stimuleer zelfregie en betrokkenheid

Ontdek hoe Buddie medewerkers ondersteunt om zelf de regie te pakken over leren en ontwikkelen.  



Lees meer over zelfregie stimuleren